Hvordan kan et digitalt bureau hjælpe dig som virksomhed?

Langt de fleste virksomheder har prøvet at stå i en situation, hvor en digital kompetence ligger uden for deres formåen. Måske man har forsøgt at komme så godt som muligt i mål, men man er godt klar over at der foreligger en masse uopnået potentiale, da man ganske enkelt ikke har færdighederne til at komme ordentligt i mål. Alt efter hvor vigtig denne kompetence er for din virksomhed, kan det give god mening at outsource det til et digitalt bureau, som kan hjælpe dig med at komme på rette vej med opgaverne. Vi kommer i denne artikel ind på lidt forskellige opgaver som et digitalt bureau kan hjælpe dig med.

Udvikling af hjemmeside

Uanset om du allerede har en hjemmeside eller ej, så vil du hos et digitalt bureau, kunne få hjælp til enhver opgave der omhandler hjemmesider. Det kan være din gamle hjemmeside trænger til et gevaldigt ”facelift” eller at du skal have lavet en helt ny fra bunden. Mange digitale bureauer har deres hovedfokus på hjemmesideudvikling og vedligehold, hvilket betyder at der vil typisk være overvægt af folk der håndterer denne slags opgaver i et digitalt bureau.

Markedsføringsopgaver

Et digitalt bureau kan typisk håndtere langt de fleste markedsføringsopgaver som fx søgemaskineoptimering, google Adwords, facebook annoncering og meget mere. Det er i kombinationen med udvikling af hjemmesider og markedsføringsopgaver, at et digitalt bureau skinner igennem som en god samarbejdspartner. Hvis du har fået lavet en ny hjemmeside hos et digitalt bureau, vil de typisk også forsøge at sælge dig noget søgemaskineoptimering, som har til formål at øge de organiske besøgende fra google. Det er en af de mest effektive metoder til at skabe vækst, uanset om du er en lokal virksomhed eller en større e-handelshjemmeside. Det er bare vigtigt at man sørger for at sætte sig ind i, hvad man egentligt får for pengene, da der er bureauer der er notorisk gode til at spendere deres kunders penge uden at give noget reelt værdi.

Sådan vælger du det rette digitale bureau

Der er RIGTIG mange digitale bureauer at vælge imellem. Det er både en fordel, men det er også en ulempe for mange af de virksomheder der ikke har forstand på noget som helst vedrørende alt det digitale. Det kan nemlig blive en dyr affære, hvis man får valgt det forkerte bureau, som måske fremstår mere kompetente end de i realiteten er. Du bør altid tjekke følgende inden du vælger et digitalt bureau til at hjælpe dig med dine opgaver.

Tjek deres referencer og case studies

En af de absolut vigtigste ting du kan gøre inden du hopper ud i et samarbejde med et digitalt bureau er at tjekke op på hvorvidt de har nogen referencer der virker troværdige. Det er forholdsvist nemt at finde referencer hvis det drejer sig om hjemmesider de har udviklet, men det kan være langt sværere at finde noget brugbart hvis der er tale om en markedsføringskampagne, hvor de har fremvist en god ROI (return on investment). Det er selvfølgelig fordi at det ofte er fortroligt hvad der laves for andre kunder (af gode grunde), men et par anonyme case studies burde de kunne give dig adgang til.

Sammenlign deres priser med andre tilsvarende i branchen

Der er STOR forskel på hvad de forskellige bureauer tager i timepris. Alt lige fra 200 til 1500 kr. vil priserne typisk ligge i. Som med alt muligt andet, så hænger pris og kvalitet ofte sammen, men man kan sagtens finde rigtig dygtige freelancere der kun skal have en brøkdel af hvad de større firmaer kræver. Kombineret med gode referencer og en konkurrence dygtig pris, kan du sikre dig mod lav-kvalitets digitale bureauer.

Leave a Reply