Der er ingen tvivl om at man som webshop, kan tjene rigtig mange penge i julehandlen, hvis man vel og mærke sørger for at være ordentligt forberedt. Der er rigtig mange webshops der kommer alt for sent i gang med at planlægge op til julehandlen, hvor volumen og trafikken stiger markant. Derfor gennemgår vi en denne artikel lidt tips til hvordan du kan gøre dig klar til at tage imod de mange juleshoppere.
Opret relevante landingsider
Der er rigtig mange relevante landing sider du kan oprette, som kan give dine besøgende ekstra værdi når de kommer ind på din shop for at handle til julegaverne. Sider som fx “gaver til hende, gaver til ham, julegaver” og mange flere, er ret relevante at have oprettet på din hjemmeside, så dine besøgende nemt kan finde frem til en relevant gave, alt efter hvem de kigger til. Derudover så har det også den fordel at du kan komme til at få en god placering på de søgeord, som alle har en ret stor volume. Det kræver selvfølgelig noget arbejde rent seo mæssigt at komme til at ligge på side 1, men hvis du starter med at oprette landingsiden, så kan du jo altid vurdere om det er tiden værd at bruge på det. Der er i hvert fald mange penge at hente på nogen af de største søgeord.
Fang trafik fra handelsdage
Der er efterhånden begyndt at dukke en del nye trends op i Danmark. Store handelsdage som Black Friday har endelig slået sig fast i Danmark, og tiltrækker hvert år i november, en enorm mængde af trafik fra online shoppere. I november 2015 var der lige godt 250.000 mennesker der søgte efter tilbud på Black Friday, og hvorfor skulle du ikke også kunne fange noget af al den trafik? Hvis du ikke har mod på at rangere på disse søgeord, så kan du altid melde dig til diverse affiliate sider, hvor der er affiliates der kan promovere dit site på selve dagen. En side som fx Black Fredagstilbud, kunne være et bud på en affiliate side hvor du kan blive eksponeret. Det eneste det kræver af dig er selvfølgelig at du er villig til at sætte nogen gode tilbud op, så du kan hamle med de mange andre webshops der også har fået øjnene op for Black Friday.
Gør en e-mail sekvens klar
Hvis du er ligeglad med at være lidt aggressiv på e-mailen, så skal du sørge for at lave en e-mail sekvens klar der kan blive sendt ud hver dag op til den 24. december, hver dag med et nyt unikt tilbud. Hvis du er bange for at miste subscriber pga. spam, så er der et lille trick du kan bruge. Du skal blot lave en kopi af din e-mail liste og så bruge den i stedet for din anden. Så skriver du bare i dine mails at folk kan melde sig fra denne specielle julesæsons mail liste, og kun modtage mails fra den oprindelige liste. På den måde kan du mindske tabet af subscribers og øge dit salg betragteligt.
Lav siden “julet”
Der er ikke noget der skriger mere jul, end hvis din hjemmeside har lidt andet grafik hen over julesæsonen. Det er selvfølgelig lidt omfattende hvis man bare er en lille niche webshop, men hvis du har resourcerne til det, så er det en fin lille detalje at tilføje!
Der er masser af ting du kan gøre for at være bedre forberedt på julegave sæsonen, men her er der lidt at gå i gang med. Har du nogen ting i altid gør op til jul? Så skriv dem gerne i en kommentar nedenfor.